TEORI

Først og fremmest er der teorilektionerne, som der er 29 obligatoriske af, som lovkrav. Dine teorilektioner kommer altid til at ligge på den samme ugedag og på samme tidspunkt. Enten tirsdag kl. 16.00 eller kl. 19:00 alt afhængig af hvilke hold du vælger at skrive dig op til, og hvad der passer dig bedst.

De 29 lektioner er fordelt over 8 gange. Det er obligatorisk at du deltager de 8 gange, men du kan tage ligeså mange lektioner på skolen som du har lyst til, så du føler dig 100% klar i teoriprøven. Du får også en kode stillet til rådighed, så du kan tage onlinelektioner, derhjemmefra eller på farten præcis når det passer dig.

Al teoriundervisning foregår på selve køreskolen, Bredgade 5A. Dine 8 teoriaftener består af 5 gange 3 timer og 3 gange 2 timer og 15 minutter. Dette er inklusiv pauser og der vil også være lidt snacks og drikkevarer hvis man skulle blive sulten eller tørstig.

Det er vigtigt at du deltager i alle 8 lektioner, men hvis det skulle ske at du bliver forhindret i at komme sørger vi for at du nemt kan tage lektionen på et andet tidspunkt så du er 100% up to date med forløbet.

MANØVREBANE

Første gang vi skal ud at køre, er det på det vi kalder manøvrebane eller kravlegård. Det er en lukket bane i sikre omgivelser hvor du kan føle dig tryg, og vi øver de helt basale manøvrer, som kobling, gearskifte, orientering osv. Manøvrebanen ligger i Hammerum (Herning køretekniske anlæg) hvor vi kører 4 lektioner sammen.

Herning Køretekniske anlæg, Trafikskolevej 27, 7400 Herning

KØRELEKTIONER PÅ VEJ

Hos Pro-Drive er du tilknyttet en enkelt kørelærer gennem hele forløbet og kører også i den samme bil hver gang så du kan lære den grundigt at kende.

Vi kører Audi A6, i Herning og omegn, hvor vi lærer dig grundigt og med tålmodighed, alt du behøver for at blive klar til køreprøven og blive en dygtig bilist så du kan komme ud på vejene og køre.

Første gang du skal ud at køre på vej, gør vi det naturligvis et roligt sted som ikke er for trafikeret.

Du kommer i alt til at have 16 lektioner på vej. Det er et lovkrav at man har haft minimum 16 kørelektioner på vej, men det kan være at du vælger at tage et par ekstra kørelektioner, inden du skal op til selve køreprøven så du føler dig maks klar, men det finder alt sammen ud af sammen og vejleder dig i.

Kørelektioner vil som udgangspunkt komme til at ligge mellem 8 og 16 i hverdage, og vi tilstræber altid at lægge kørelektioner der hvor det passer dig. Der er også mulighed for aften eller weekend hvis der skulle komme noget i vejen.

Vi henter og bringer dig naturligvis, om det er skole, arbejde eller hjem inden for rimelighedens grænser, så du ikke skal tænke på transport.

FÆRDSELSRELATERET FØRSTEHJÆLPSKURSUS

Færdselsrelateret førstehjælpskursus er lovpligtigt at have bestået for at få sit kørekort. Vi stiller førstehjælpkursus til rådighed i

køreskolens egne lokaler. Hvis du har bestået et kursus i forvejen behøver du naturligvis ikke at gennemføre det igen.